حجت رستمی
دانشجوی رشته شبکه و متخصص Passive

Intercloud چیست؟ به زبان ساده

Intercloud در واقع اصطلاحی است که در فناوری اطلاعات به آن توجه میشود ، که ازنظر تئوری مدلی برای سرویس های cloud computing است. ایده نهایی intercloud به عنوان یک مدل دربرگیرنده مواردی مانند اینترنت جهانی ، ارتباطات 3G ، 4G ، شبکه های وایرلس وارائه دهندگان مخابرات بین المللی گوناگون میباشد . گاهی اوقات کارشناسان به مخابرات به عنوان cloud of clouds (ابری ازابرها) مراجعه میکنند. ایده این است که فرد با مراجعه به توابع تکی رایج در ترکیب بسیاری از ابر های مختلف بتواند در یک توده بدون نقص عملیات مورد نیازش را تقاضا کند.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

بنابراین مفهومی با عنوان hosting Cloud (میزبانی ابر) به وجود میاید که کمک مفیدی برای درک بهتره نحوه طراحی و تنظیمات cloud computing است . hosting Cloud تا حدود زیادی برای ارائه خدمات مورد تقاظا در نظر گرفته شده است . از طریق استفاده دقیق از فناوری های مقیاس پذیر و با مهندسی بالا ، ارائه دهندگان خدمات Cloud قادر خواهند بود تا پیشنهادات قابل اعتمادتری را در ضمینه تغییر سطح خدمات بدون تغییر درساختار فیزیکی ارائه دهند . شرایطی مانند انعطاف پزیری سریع ، ادغام منابع و تقاضای self-service ، در حال حاضر سهم بسزایی از طراحی خدمات میزبانی ابراختصاص به امن سازی ارتباطات برای مشتریان میشود به طوری که کلاینتها هرگز درگیر محتویات با اختلال نمیشوند.

ساختاری که در همه این ایده ها وجود دارد ، intercloud به سادگی میتواند منابع ابر را حتی فراتر از فناوری اطلاعات وارتباطات در دسترس استفاده قرار دهد . موسسه مهندسان برق و الکترونیک یا IEEE مسئول تست و توسعه intercloud با مجموعه بزرگی از استاندارد های فنی راه طولانی را برای کمک به شرکتها و دولتها و هر مرجع ارائه دهنده خدمات ابر در پیش گرفته است که همراه با آن تئوری اصول و روشهای طراحی intercloud را نیز تبیین میکند. توسینسو باشید


حجت رستمی
حجت رستمی

دانشجوی رشته شبکه و متخصص Passive

دانشجوی رشته اینترنت و شبکه های گسترده علاقه مند به یادگیری active شبکه

نظرات