برداشتن محدودیت تعداد Session های Remote Desktop به ویندوز کلاینت

اگر کمی با ویندوزها کلاینت مایکروسافت کار کرده باشید و با سرویس Remote Desktop آن آشنایی داشته باشید ، متوجه خواهید شد که فقط و فقط در حالت پیشفرض یک Session بصورت Remote Desktop قادر به اتصال به ویندوزهای کلاینت است و در صورتیکه شخصی به سیستم شما Remote Desktop بزند و سیستم شما ویندوز کلاینت باشد ، شما Logoff می شوید و شخص مورد نظر به Desktop شما دسترسی پیدا می کند ، اما نفر دوم اگر بخواهد به این سیستم بصورت Remote Desktop متصل شود به هیچ عنوان نمی تواند اینکار را انجام دهد.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران


این محدودیت حتی برای کاربرانی که بصورت فیزیکی پشت یک سیستم نشسته اند نیز صادق است و با Remote شدن کاربر دیگر ، کاربری که بصورت کنسولی یا فیزیکی در سیستم Login کرده است از سیستم Logoff می شود و نمی تواند از سیستم عامل استفاده کند.در این مطلب قصد داریم به شما ترفندی را آموزش بدهیم که از آن طریق شما می توانید محدودیت تعداد Session ها را از روی سیستم عامل های کلاینت بردارید و با اینکار اجازه اتصال همزمان چندین کاربر بصورت Remote Desktop را بدهید.


همچنین در چنین حالتی ، کاربری که بصورت کنسولی به سیستم Login کرده است نیز می تواند همچنان از سیستم خود استفاده کند.برای اینکار می توانید از نرم افزار یا بهتر بگوییم ابزاری به نام Universal Termsrv.dll Patch استفاده کنید. ابتدا نرم افزار مورد نظر را از لینک قبلی دانلود کنید و آن را مطابق شکل زیر اجرا کنید، توجه کنید که حتما به 32 یا 64 بیتی بودن سیستم دقت شود و فایل مناسب نرم افزار در این خصوص اجرا شود ، برنامه را با استفاده از دسترسی Administrator یا بصورت Run as Administrator در سیستم عامل اجرا کنید :


برداشتن محدودیت تعداد Session های Remote Desktop به ویندوزهای کلاینت


مطابق شکل بالا بر روی دکمه Patch کلیک کنید.

برداشتن محدودیت تعداد Session های Remote Desktop به ویندوزهای کلاینت


سپس سیستم را Restart می کنیم.

برداشتن محدودیت تعداد Session های Remote Desktop به ویندوزهای کلاینت


اکنون سیستم ما آماده ورود چند کاربر از طریق Remote بصورت همزمان می باشد. بر روی دو نسخه ویندوز تست شده و بدون هیچ مشکلی کار می کند.

برداشتن محدودیت تعداد Session های Remote Desktop به ویندوزهای کلاینت


برداشتن محدودیت تعداد Session های Remote Desktop به ویندوزهای کلاینت


اگر هم بعد از پچ کردن مشکلاتی در کارکرد ویندوز پیش آمد با زدن کلید Restore تمامی تغییرات به حالت قبل بر می گردند و مشکلات سیستم حل می شوند.

نویسنده : علی گلستانی فر
منبع : جزیره سرویس های شبکه مایکروسافت وب سایت توسینسو
هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع و نام نویسنده دارای اشکال اخلاقی می باشد
#ریموت_زدن_چند_نفر_به_سیستم_کلاینت #اتصال_چند_کاربر_بصورت_remote #راه_اندازی_Remote_Desktop_Services #استفاده_همزمان_چند_نفر_از_ویندوز_کلاینت #برداشتن_محدودیت_تعداد_session_ریموت #logoff_نشدن_بعد_از_ریموت_دسکتاپ #نرم_افزار__universal_termsrv.dll #برداشتن_محدودیت_تعداد_ریموت_دسکتاپ #کرک_کردن_remote_desktop_services #اتصال_همرمان_چند_ریموت_به_ویندوز_کلاینت

علی گلستانی فر
علی گلستانی فر

بهترین تصویر عمــــــــــرم عکس زانـــــــو زدنم بــــود .. (محسن چاوشی)

نظرات