آموزش بوت ( Boot ) کردن VM از روی فلش USB

سیستم عاملی دارید که آن را بر روی درایو USB مثل فلش و یا هارد اکسترنال نصب کرده اید؟ از کاربردهای نصب سیستم عامل روی درایو USB می توان به استفاده از توزیع های مختلف لینوکس مانند Backtrack اشاره کرد. برای بوت شدن از روی این درایو ها باید در VMWare این درایو را به عنوان اولین دستگاه بوت شونده انتخاب کنید. در حالت عادی VMWare WorkStation و VMPlayer این قابلیت را در BIOS خود ندارند، اما با یک ترفند زیبا می توانید درایو USBتان را به عنوان یک هارد به VM معرفی کنید و از روی آن VM را بوت کنید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

1. به صفحه تنظیمات Virtual Machine بروید و بر روی دکمه Add کلیک کنید.

صفحه تنظیمات Virtual Machine

2. در صفحه جدید گزینه Hard Disk را انتخاب کنید و Next را بزنید.

3. در پنجره جدید گزینه Use a physical disk را انتخاب کنید و Next را بزنید. با این کار یک درایو واقعی از کامپیوترتان را به عنوان هارد دیسک به VM معرفی می کنید.

4. پنجره Select a Physical Disk مهمترین قسمت این آموزش است. در منوی Device می توانید لیستی از هارد دیسک ها و فلش درایوهایی که به کامپیوترتان متصل هستند را ببینید. هارد مورد نظرتان را انتخاب کنید. اگر گزینه ی Use Entire Disk را انتخاب کنید، کل هارد را به VM معرفی می کند و اگر Use individual partitions را انتخاب کنید، تنها از درایوهایی که انتخاب می کنید استفاده می کند.

select a physical device

من برای این مثال Use entire disk را انتخاب کردم. Next را بزنید.

5. در پنجره بعد بر روب دکمه Finish کلیک کنید و سپس VM را روشن کنید.

6. پس از روشن کردن VM، دکمه F2 را بزنید تا وارد صفحه تنظیمات BIOS شوید.

VMware BIOS

7. به تب Boot بروید و از لیست Hard Drive ها آخرین هارد درایو (که همان درایوی است که در مراحل قبل ساختیم) را به عنوان اولین هاردی که بوت می شود انتخاب کنید. برای این کار بر روی هارد مورد نظرتان بروید و Enter را بزنید. سپس با استفاده از کلیدهای بالا و پایین آن را جابجا کنید.

VMware BIOS Boot Page

8. به تب Exit بروید و گزینه Exit Saving Changes را انتخاب کنید.

از این پس VM از روی درایو USB بوت می شود.


نظرات