به عنوان یک مدیر شبکه سیستم های سیتریکس شاید یا خودتون به شخصه یا با تماس یکی از کاربرهاتون به مشکل اجرا نشدن نرم افزار های publishشده یا دسکتاپ ها در محیط web storefront یا نرم افزار کلاینت Reciever برخورد کرده باشید که معمولا با پیغام زیر همراه هست..
دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
Unable to launch as the application is not currently available
خب این پیغام یکی از بد ترین مورد هایی هست که میتوانید با آن روبرو شوید که دلیل آن هم ویروس ها آپدیت ناقص رسیور قطع ناگهانی برق و یک سری ایرادات در تنظیم نادرست پروفایل های کاربران میباشد...
راه حل چیست؟
راه حلی که اینجانب به شخصه با آن روبرو شدم و مشکل رو کاملا حل کرد به شرح زیر است....
- شما باید در ابتدا وارد سرور Delivery Controller خود شوید و از طریق Powershellدستورات زیر رو اجرا کنید...
*PS H:\> Add-PSSnapin citrix
PS H:\> Set-BrokerSite -TrustRequestsSentToTheXmlServicePort $True
- سپس وارد سیستمی بشید که نرم افزار Citrix receiver درون اون نصب هست و ابتدا نرم افزار رسیور رو ببندید و از taskbar اون رو exit کنید.
- در ادامه محتویات پوشه temp مربوط به profile لاگین به سیستم رو پاک کنید
userprofile%\AppData\Local\Temp%
- از سایت سیتریکس جدید ترین نسخه receiver رو دانلود و نصب کنید...